Bij Actiewarenhuis.nl heb je de mogelijkheid om binnen 14 dagen na aankoop te ruilen of te retourneren onder bepaalde voorwaarden betalen wij de retourkosten terug! bij beschadiging van het product of defect aan het product. Hiervoor geldt dat de bestelde producten in ongebruikte en originele staat zijn. Vanzelfsprekend mag je bijv. een artikel uittesten. In alle andere gevallen, rekenen we afschrijvingskosten. Als je je artikel wil retourneren, kan je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice: [email protected]. Wij sturen niet meer een retourlabel per email, u dient zelf zorg te dragen voor een retourzegel bijv. via PostNL site of bij een Primera winkel.
Retouradres:
Breestraat 137
2311 CM Leiden
Nederland
Voor het aanmelden van te retourneren artikel, kan je ook gebruik maken van het Retourformulier. Zodra we je retour hebben ontvangen, maken we het bedrag binnen 7 dagen over op uw rekening. Producten met zichtbare gebruikssporen, missende onderdelen of een missende / beschadigde originele verpakking kunnen wij niet als retour accepteren zo ook artikelen die terug gestuurd worden zonder originele verpakking. Artikelen die wij afkeuren gaan retour afzender.
Wat zijn de voorwaarden om te retourneren?
- Retourneren van een artikel kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop. Mag hoogstens uitgetest worden maar niet intensief gebruikt zijn.
- Retourneren van een onderdeel of accessoires kan tot 14 dagen na de factuurdatum van je aankoop.
- Het product is compleet, ongebruikt en zit in de originele verpakking.
- Bij de aankoop van een samengestelde aanbieding of een bundel product, dan kan je alleen de complete bundel aan ons retourneren.
Uitzonderingen die we niet retour nemen zijn:
- Artikelen of producten met montage- of gebruikssporen.
- Artikelen of producten met missende of beschadigde originele verpakking.
- Producten met software waarvan de verzegeling is verbroken.
- GPS apparatuur dat geregistreerd of gebruikt is.
- Producten die op naam zijn gesteld in het register van het RDW (bijvoorbeeld Speed pedelecs).
Zijn er kosten aan verbonden?
Als je een product retour stuurt dan zijn de retourkosten voor je zelf!, ook als er schade of defect aan het product is dan vergoeden wij de retourkosten helaas niet omdat wij al lage kosten hanteren voor onze producten. Voor retour aanvragen dient u ten alle tijden dit te melden via [email protected]. Je kan niet zomaar jou retour langs brengen in een van onze winkels je dient een RMA via email aan ons te vragen, dit geldt voor alle online bestellingen via onze webshop. Voor producten die niet in ongebruikte en originele staat zijn, worden helaas niet retour geaccepteerd. Ruil je een product? Dan betaal je meestal alleen het verschil en eventueel de verzendkosten. Let op stuur nooit een gebruikte product naar ons terug ten alle tijden wordt dit aan de deur geweigerd als de pakketdienst dit alsnog bij onze buren bezorgd dan rekenen wij dit door aan u!. U dient dan eerst weer de retourkosten te betalen zodat wij het pakket weer naar u terug kunnen zenden.
Standaard krijg je op alle artikelen een jaar of twee fabrieksgarantie. Als er in het eerste jaar al van de garantieperiode iets stuk gaat aan je artikel doordat er sprake is van een productiefout overleggen wij ten alle tijden met onze leveranciers of fabrikant? Kunnen we dit niet oplossen dan krijgt u naar waarde en gebruik van het product een bedrag en of vergoeding terug op uw rekening.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
- Reparatie van defecten veroorzaakt door een productiefout valt onder de garantie. Wanneer er een defect aan je artikel is wat valt onder het normale gebruik en onderhoud, valt dit niet binnen de garantie.
- Garantiereparaties worden uitsluitend gedaan door onze leveranciers en of fabrikant en of toegewezen locatie. Wij vergoeden geen reparatiekosten van derden.
- Om je garantie te behouden is het belangrijk dat het artikel in originele staat is en in de originele doos is. Wij adviseren om altijd via [email protected] contact met ons op te nemen en niet telefonisch! vermeld aub altijd uw order nr begint altijd met ORD0.
- Bij een garantieclaim zal het product worden opgestuurd naar de leverancier en of fabrikant, die zal beoordelen of het inderdaad een garantiegeval is. Zo ja, dan wordt er een vervangend product teruggestuurd of als dit niet mogelijk blijkt te zijn krijgt u 50% van uw aankoop bedrag terug.
De garantie is niet geldig:
- bij valschade en onjuist of oneigenlijk gebruik en onderhoud
- bij normale slijtage die optreedt bij dagelijks gebruik van een product en ouderdom
- bij schade veroorzaakt door slecht onderhoud, verwaarlozing of door een ongeval
- als er schade is opgetreden als gevolg van verandering door het product, aangebracht door de consument en zonder toestemming van de fabrikant
- als de schade niet tijdig wordt gemeld (binnen twee maanden)
- als er schade is opgetreden als gevolg van klimatologische invloeden zoals verwering van lak, corrosie en/of roestvorming
- bij schade veroorzaakt door vervoer door de klant
- bij schade veroorzaakt door reparaties of ingrepen uitgevoerd door personen die daartoe niet - schriftelijk - door verkoper gemachtigd zijn
- als er schade is opgetreden als gevolg van onjuiste installatie, afstelling of reparaties
Mijn artikel is kapot, valt dit onder de garantie?
Onder garantie vallen alleen defecten die veroorzaakt zijn door een productiefout. Op slijtageonderdelen wordt geen garantie gegeven, tenzij het een productiefout is van de fabrikant. Slijtageonderdelen zijn onder andere bijv. binnen- en buitenbanden, ketting, kettingblad, achter tandwiel, kabels en remblokken. Schade, artikelen die intensief gebruikt zijn als gevolg van onjuist gebruik en valschade vallen ook buiten de garantie.